Vis hvilken virksomhed du er en del af, med fede reklameartikler

Som virksomhedsejer skal man i dag være bevidst om at den moderne identitet hænger sammen med den virksomhed man er en del af, og det job man bestrider. Det giver selvværd for medarbejdere og øger lysten til at tage på arbejde, hvis de føler de er en del af en organisation de kan være en del af. Det giver som leder og organisation en del udfordringer. For det betyder at der er behov for de ansattes individuelle jobs er tilfredsstillende men samtidig at organisationen er veldefineret, velfungerende og sammenholdende.

Denne udfordring kan føltes svær at løfte men der er små hverdags ting som kan hjælpe processen et stort skridt på vejen. Reklameartikler har været anvendt længe som kundegaver i form af USB-sticks og Powerbanks med logoer. Det gør at virksomhedens brand bliver eksponeret ude i verdenen. Men denne proces kan også vendes indad imod virksomheden. Eksempelvis kan en så simpel ting som nøglesnore og en keyhanger med virksomhedens logo eller slogan være med til at give medarbejderne en identitetsfølelse overfor virksomheden. Det minder dem om i det daglige at de er en del af noget større og denne synergi skal ikke forklejnes.

Glade medarbejdere med reklameartikler er god gratis reklame

Foruden at skabe sammenhold og identitetsfølelse tjener reklamegaver til medarbejderne et mindst ligeså vigtigt formål. Har man reklamegaver til medarbejderne, som er dagligdagsartikler såsom nøglesnore vil de blive eksponeret og brugt i deres fritid. Er de tilmed tilfredsstille med organisationen og deres arbejde så har man for få midler skabt en god ambassadør for virksomheden. Det er endnu en årsag til at investeringen i intern branding er alle pengene værd. For den øgede eksponering smitter af på bundlinjen.

Der er en korrelation imellem medarbejdertilfreds og bundlinjen af flere årsager. For det første yder glade tilfredse medarbejdere mere end deres utilfredse modpoler. Dernæst er der evidens for at glæde i arbejdslivet nedsætter sygefraværet. Derved kan der undgås unødige udgifter på vikarer og lignende.

Så der mange positive synergier som et firma kan opleve ved at brande sig internt og give medarbejderne en del reklameartikler. Investeringen er begrænset og den potentielle fortjeneste er betragtelig når man både sammenholder med øget medarbejdereffektivitet, bedre sammenhold og ekstern eksponering samt branding. Uanset om det er nøglesnore, USB-sticks eller powerbanks vil det have en positiv effekt at sætte virksomhedens logo eller brand på og give det til medarbejderen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *