Undgå dette for god arbejdsglæde

Problemer på arbejdspladsen er gerne en bladning af ting der foregår på arbejdspladsen, og ting afledt af ting i hjemmet eller psykiske problemer der går medarbejderen på.

Det er gerne mænd disse ting kommer til at betyde mest for, da de generelt er dårligere til at søge hjælp hvad enten det er et problem med udbrændthed psykisk eller skal have en tid til lægen.

På arbejdspladsen kan der være flere ting der gør, at man ikke kan holde samme arbejdsglæde og motivation til at gøre et godt stykke arbejde længere.

Nogle af de ting der går igen, når man mangler arbejdsglæde og motivation på arbejdet er:

Jobusikkerhed – er der fyringsrunder eller på andre måde spået usikkerhed om jobbet, kan man godt have svært ved at holde motivationen for jobbet oppe. Især hvis man er i risikozonen for at miste jobbet.

Overvågning – føler man sig overvåget konstant på arbejdet, og bliver konstant målt og vejet, kan det være en ting der er svær at kapere. Dette kan også være en af de ting der ikke er særlig god for motivationen for arbejdet og kan koste på arbejdsglæden.

Manglende belønning – opnår man gode resultater og skaber gode ting for den virksomhed man er ansat af, men opnår aldrig nogen belønning, kan det være noget der ikke er godt for arbejdsglæden. Det er vigtigt at blive belønnet på en måde, så man får gejst til at gøre en god figur en anden gang.

Private ting kan også spille ind på ens formåen på arbejdspladsen. Det kan være større problemer på hjemmefronten der gør, at man har svært ved at holde gejsten og motivationen på arbejdspladsen. Især problemer i parforholdet kan være et stort problem for dette. Parterapi er tit og ofte en af de bedre muligheder for at få hjælp til parforholdet, hvis der er problemer der.

Meget ofte er det en god ide, først og fremmest at få styr på privaten. På den måde kan man gå videre med problemerne på arbejdspladsen, hvis der også er nogle der.

Derudover kan et tilbud om sund kost – frokost, snacks eller lign. være med til at give god arbejdsglæde – også almindelig trivsel for medarbejderne, da folk der spiser sundere oftere er gladere, end folk der spiser meget usundt – og kan man hjælpe sine medarbejdere lidt på vej er det winwin.

entrepreneur-593371_640